Markedsføring med YouTube SEO

Hvorfor bruge YouTube SEO?

Hvis du ikke allerede har overvejet at bruge YouTube SEO som en del af den måde du markedsføre på, bør du overveje det én gang til. Søgemaskineoptimering med YouTube er kommet for at blive!

I skrivende stund viser kalenderen 2018, og der er aldrig blevet vist så mange timers online video hver dag, som der bliver vist nu. YouTube er den anden største søgemaskine, kun overgået af dens storebror Google, som faktisk også er ejeren af YouTube. Online videoer er trenden og det er vi klar over hos SD Marketing.

Folk opgiver tv til fordel for YouTube. Faktisk viser statistikker, at 6 ud af 10 personer foretrækker online videoplatforme frem for live tv.

Hvad er den bedste måde at give dine kunder kendskab til dine produkter? Det er rigtigt – en video. Kunder stoler på virksomhedernes videoindhold mere end nogen anden form for indhold. Fordi gennem videoer kan de faktisk se produkterne i aktion, ikke bare læse en beskrivelse af dem. Videoindhold er den mest populære type indhold i dag, og ikke kun på grund af YouTube. Videoerne har overtaget internettet. Videoer på Facebook har for eksempel den største rækkevidde og står over for de højeste engagements tal. Hvis du kan demonstrere fordelene ved dine produkter eller tjenester via videoindhold, vil dine mulige kunder være mere tilbøjelige til at stole på din forretning og blive til kunder.

Global rækkevidde (Fun facts)

  • YouTube har over en milliard brugere – næsten en tredjedel af alle verdens internetbrugere – og hver dag ser disse brugere en milliard timers video, og der genereres milliarder af visninger.
  • Hele YouTube, og sågar YouTube på mobilenheder alene, er nået ud til flere i aldersgrupperne 18-34 år og 18-49 år end nogen kanaler på kabel-tv i USA.
  • Mere end halvdelen af alle YouTube-visninger finder sted på mobilenheder.
  • YouTube har lanceret lokale versioner i mere end 88 lande.
  • Du kan bruge YouTube på i alt 76 forskellige sprog (hvilket dækker 95% af internettets brugere).

 

Hvad består YouTube SEO servicen af?

  • Søgeords research
  • Fil optimering
  • Optimere titlen, tags, og teksten i beskrivelsen
  • Opbygge backlink
  • Udvise engagement blandt publikum i kommentarfeltet
  • Dele videoen gennem sociale medier og på hjemmesider
  •  Kan også hjælpe med fremstilling af videoer

Hvad er YouTube SEO?

Det betyder i alt sin enkelhed at man optimere videoer og deres indhold, for at opnå bedre placering i søgemaskinen, og derved får man vist ens video flere gange. Kan du huske at jeg nævnte youtube var den næststørste søgemaskine? Derfor er det et must at det indhold man fremstiller er noget der kan holde folk ved skærmen og de ikke bare hopper væk fra videoen. Opholdstid er faktisk en direkte faktor for ens ranking, derfor ser youtube gerne man laver lidt længere videoer, gerne omkring 10 min eller der over. YouTube lever af de penge de får ind fra Ads, derfor ser de helst at folk bruger så lang tid på deres side som muligt, samt de vil gøre brugeroplevelsen bedst muligt, da det vil øge deres antal af besøgende = flere penge!
 

Når folk går på YouTube er det enten for at blive underholdt eller finde svar på deres problemer. Så hvilke problemer inden for din niche kan du hjælpe med at løse? Hvis det bliver fremstillet en rigtig god guide som kan hjælpe folk, er der stor sandsynlighed den vil få en masse visninger, hvis altså man også sørger for at optimere den ordentligt. Når man får visninger og hjælper folk, vil det nemmere kunne føre til salg, i stedet for at kun lave videoer med “salgssnak”, det gider folk nemlig ikke blive hængende for at se alligevel.

Når man optimere en video og ranker den for et bestemt søgeord vil den også være at finde i Google. Derfor har det en en utrolig synergi, for både Organisk SEO og Lokal SEO når man tilføjer en video til indholdet, som er ranket og optimeret for samme søgeord. Når det hele kombineres, opnåes der en utrolig god effekt. 

Markedsføring med YouTube SEO
 
 
Klar til at bruge Youtube SEO som en del af din markedsførings model? 

Videoindhold er ikke en ny dille, men det får mere og mere magt, som dagene går. Kunder er begyndt at stole på videoindholdet fra erhvervslivet, så brands skal tilpasse deres indhold til efterspørgslen.

Nu hvor du er opmærksom på de fordele, som en YouTube-kanal kan have for din virksomhed, håber jeg, at du overvejer at tilføje den som en del af din marketingstrategi. Det er rimelig nemt at starte en YouTube-kanal, og når du er klar til at uploade dit indhold, skal du sørge for at optimere videoerne korrekt med henblik på SEO, så søgemaskinen er klar over hvad videoen handler om. Det din video rangere på og hvor godt den rangere, er afgørende for at få den bedste eksponering af dine videoer.  

Jeg håber at dette indlæg gav dig en god forståelse for, hvorfor du bør bruge YouTube SEO som en fast del af dit marketing.

Hvad holder dig tilbage fra at oprette en YouTube-kanal til din virksomhed? Hvad er dine bekymringer? Jeg vil gerne høre fra dig!

Hvis tænker at du selv vil lære mere om video optimering for YouTube så har jeg faktisk udarbejdet en rigtig grundig guide, der findes under mine artikler – YouTube SEO GUIDE